fredag, mars 06, 2009

Tandborstar för oss 30+

Vi var i mataffären idag. Det var riktigt rofyllt att gå där för ovanlighetens skull. Vi skulle bara ha några varor och lillebror sov, så jag och min dotter gick och strosade runt i vårt egna tempo. När vi kom fram till hygienhyllorna kom jag på att jag skulle ha en tandborste. Vi har skonatandborstar där man kan byta ut bara huvudena på, men just idag hade de inga sådana extra huvuden så jag fick världens beslutsångest. Hur många tandborstar kan det finnas egentligen. För mig verkade det som det just då fanns tusentals modeller och alla var superduperbra för just mig. Hur skulle jag kunna välja....jag som har ärftlig beslutsångest.
Jag gick där och mumlade
- Men hjälp va många tandborstar det finns att välja mellan.
- Vilken har jag hemma, frågar min dotter.
Till saken hör att både jag och min sambo köpte nya tandborstar till henne med typ två dagars mellanrum så hon har nu 5 olika tandborstar.
- Du har dom som finns här borta, barntandborstar, svarar jag.
Vi letade upp hennes och sen gick vi tillbaka för att välja en till mig.
- Mamma hur gammal är du?
- Jag är ju 33, jag tittar på henne lite frågande.
- Jaha, 33....står det 33 på någon tandborste?
- Vad menar du?
- Vilken tandborste ska man ha när man är 33?
Ja, såklart, det fanns ju barntandborstar, varför skulle det då inte finnas tandborstar för folk som är 30+. Och vilken affärsidé min dotter kom på. Jag menar, tänk va mycket lättare det hade varit för mig att gå direkt till hyllan med tandborstar för oss över 30!! Jag ska nog ringa Colgate...

Inga kommentarer: