lördag, mars 14, 2009

Sova sova säng

Lillebror sover inte bra på nätterna. Det har han aldrig riktigt gjort. Så vi börjar bli smått trötta. Efter ett år av ständigt sönderhackade nätter. I natt var det en vanlig natt, en trött natt. Min tur att gå upp med barnen på morgonen. Jag lägger mig i soffan, medan lillebror leker och storasyster tittar lite på TV samtidigt som hon leker med lillebror. Lillebror kryper fram till mig och börjar peta på mig i ansiktet, kryper tillbaka till leksakerna och leker lite. Kryper sen tillbaka till mig och nyper mig i näsan och börjar gny och vill komma upp i knät. Då hör jag min dotter säga
- Snälla lillebror låt mamma sova lite nu, kom här och lek med mig.
Min söta lilla gosetjej. Lite för liten för att jag ska låta henne ta det ansvaret, men det gulliga var att hon såg precis vad jag behövde. Sömn!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Här har vi också en som inte vill sova ordentligt. Måste man upp 7 ggr på en natt så är man som ett vrak... Får testa skrikmetoden även på natten, kvällarna funkar bra nu, att lägga sig och somna själv alltså.
Den dålig sömnen påverkar även det lilla livet självt, superirriterad och grinig om dagarna, att näsan runnit i över en vecka, hostan sitter i och febern höll i sig alltför länge gör väl också sitt till. Men igår fick mamma sig en välbehövlig bortakväll med tjejsnack... /S