måndag, mars 02, 2009

Fint väder

Jag drog upp rullgardinerna i vårt sovrum och konstaterade att det var grått, grått, och åter grått.
- Uj, inget fint väder idag, jag som ville ha fint väder idag, sa jag.
Min dotter går fram till fönstret, ställer sig på tå och liksom häver sig upp med händerna på fönsterkarmen för att kunna titta ut
- Men jag tycker det är fint väder, säger hon och ler. Mamma jag tycker det är fint väder.
- Bra inställning, svarar jag, då tycker jag det med. Och med ens kändes allt lite positivare. Jag ska hädanefter ta efter min dotters inställning, det är ju självklart att en morgon känns lättare om man ser allt från den ljusa sidan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk var barn är kloka. Allt är så mycket lättare när man ser det från den ljusa sidan. Heja storasyster.
Måste också tala om att din blogg är en jättebra högläsningsbok. Frida uppskattar mycket att höra vad de små kusinbarnen hittar på. Något att berätta för kompisarna.

Nez sa...

ååå va roligt att höra!! det motiverar ju till att fortsätta skriva!