onsdag, mars 18, 2009

Alltid gå till dagis

Vi skulle gå till förskolan igår. Det brukar alltid vara lite svårt att komma iväg första tillfället i veckan. När väl den puckeln är överhoppad, så brukar resten av dagarna vara en walk in the park vad gäller att få med min dotter till förskolan. Jag vet ju att hon tycker om att vara där, men det är ju alltid lite vemodigt att dra iväg henne när hon säger att hon inte vill. Som hon då gjorde just igår. Fast det vara bara någon minut, när vi diskuterat och kommit fram till att Findus fick följa med ville hon gå.

Vi gick dit, väl där glömde hon helt av Findus, så han åkte med i vagnen hem igen. När jag senare hämtade henne, var Findus med igen.
- Han var aldrig med inne på dagis, sa jag, det gick ju bra ändå.
- Ja det gjorde det, svarade hon.
Vi gick iväg och efter vi hade gått en 5 minuter sa min dotter
- Mamma vet du att ska jag säga dig en sak?
- Ja, vad då?
- Att jag vill alltid gå till dagis.
- Va roligt att höra. Det är ju kul att du tycker det är roligt att vara där och leka.
- Ja det tycker jag, jätteroligt.
- Fast när vi skulle gå i morse sa du ju att du inte ville gå. Så det var ju bra att vi gick dit, nu när du tyckte det var så roligt.
- Ja, vet du att jag ska säga dig en sak?
- Ja vad då, svarar jag igen.
- Att först så ville jag inte gå, men sen när vi gick hem så sa jag till dig att jag alltid ville gå dit för det är så roligt. Det är ju bra.
- Ja, vi får komma ihåg det nästa gång du inte vill gå dit, att du tycker det är så roligt att vara på dagis.
- Ja det får vi komma ihåg.
Fast enligt min erfarenhet, är det minnet väldigt kort.....

Inga kommentarer: