söndag, mars 29, 2009

Invigning av cykelvagnen

Nya cykelvagnen invigdes idag av pappa och dotter. Min dotter var förtjust. Hon gillade först och bara sitta i den för det hade fickor vid sidan där man kunde ha leksaker. Och jag måste säga att jag önskade själv att jag hade en sån när jag var liten, för det såg extremt mysigt ut att sitta där och läsa små pixiböcker.
När det sen var dags att åka ute på riktigt såg hon väldigt förväntansfull ut, dessutom kom hennes kompis hit och fick åka som medpassagerare. Där satt dom sen berättade pappa och tjatade som två små tanter i en tågkupé. Hur gulligt som helst.
Två turer bjöd pappa på. Och tjejerna var hur nöjda som helst.
Senare på kvällen frågade jag min dotter hur det var att åka den nya vagnen.
- Första gången var det lite läskigt, men bara lite. Andra gången var det bara mysigt och inte bara lite läskigt.
Invigningen var med andra ord lyckad, och den lilla tågkupén kommer förhoppningsvis ge henne många mysiga resor.

Inga kommentarer: