onsdag, mars 11, 2009

Dricka kaffe och öl

Vi hade bjudit in E och hennes mamma och lillasyster på mellanmål. E's lillasyster var också med. Vår lillebror sov, men det gjorde inte lillasyster. Så min dotter ville gärna att lillebror också skulle vara med.
- Sover lillebror mamma?
- Ja det gör han.
- Men kan han inte vakna då?
- Jo, men han kan få sova lite lite till tänkte jag.
- Hur många mil ska han sova?
- Va menar du?
- Hur många mil till ska han sova.
- Han ska nog sova 10 minuter till, tills stora visaren är på tolv och lilla visaren på 4.
Nä, det är ju inte alltid lätt att hålla reda på alla mätenheter.....

Senare skulle E och min dotter måla med glitter. Jag hade ställt min kaffekopp på min dotters plats, så nu var den ju ivägen för henne när de skulle pyssla.
- Jag vill ju inte ha kaffe! säger hon lite skämtsamt.
- Va vill ni tjejer inte ha kaffe?
- Nä det vill vi inte säger min dotter.
- Va dricker ni inte kaffe, säger jag till dom
E svarar lite försiktigt.
- När jag blir vuxen ska jag dricka kaffe.
- Jaha, har du redan bestämt det?
- Vad är det mer du ska dricka när du blir vuxen, frågar E's mamma.
- Öl, säger E självklart.
Som sagt, barn gör inte som vi säger, utan dom gör precis det som vi själva gör!!

1 kommentar:

Alfaqueen sa...

Hej! Det tog ett tag innan jag lyckades hitta ditt svar :-) Jag hinner inte svänga förbi här så ofta... Nej, tyvärr, ingen blogg annat än lite anteckningar på fl. Jag försöker dokumentera Jonathan med kameran, men ibland känns det som att man borde skriva mer... Allt är rätt bra hos oss. Stora förändringar, men bra. Stor kram till er allihop.