tisdag, mars 31, 2009

HjärteLycka

Vet ni vad lycka är?
Lycka är att lära sig att rita hjärtan när man är 3 år gammal.
Vår dotter blev helt till sig när hon idag upptäckte att hon kunde rita hjärtan.
Pappa och hon satt och ritade efter middagen och plöstligt utropar hon
-Titta pappa, jag ritade ett hjärta!! Jag gjorde bara ett G och sen en lite grej till och så blev det ett hjärta!
- Oj va fint det blev, svarar pappa, tänk att du kan rita hjärtan nu och tänk att du lärde dig det alldeles själv!
- Mamma mamma titta jag kan rita hjärtan.
Hon gjorde ett till och ett till och ett till.
- Titta mamma man gör bara ett G så här och sen bara lite till och så blir det ett hjärta, säger hon helt uppspelt. Jippie jippie jeeey.
- Men va fina hjärtan, svarar jag. Och tänk att du kom på hur man skulle göra bara genom att kunna skriva bokstaven G.

Lycka är att lära sig nya saker.

2 kommentarer:

Olga T sa...

:)
Längesedan jag tittade in här. Det var trevligt och ett synnerligen trevligt tema för dagen. Hjärtelycka!

Nez sa...

å va kul att du är inne här o kikar, och nu har jag ju äntligen fattat att det är du som tar alla fina kort....speglingen var det som gav mig sista ledtråden :)