söndag, februari 01, 2009

Vad vill du bli när du blir stor.....

Lillebror har varit på sitt livs första träningsläger. Han gillade det. Storasyster var hos mormor. Dom övade inför hennes framtid. Sockerkaka och chokladbollar blev första att avhandlas på hennes väg till bagaryrket. Men vid lunchen idag kom ämnet upp igen. Jovisst ville hon fortfarande vara bagare. Och henne kondtri skulle byggas utanför mormors hus. Kusin E skulle bli djurparksskötare. Han kom då på att han kunde på väg till sitt jobb stanna hos kondtrit och köpa kakor till fikat, och sen fortsätta till sitt jobb. Precis när vi tyckte att det var en bra idé hade min dotter ändrat sig. Hon skulle inte bli bagare längre.
- Nej, jag vill inte vara bagare längre. Jag ska bli bondgårdsskötare.
- Ja, det blir ju bra det med. Du hinner ju faktiskt ändra dig flera flera gånger innan du blir stor vad du ska bli.
Och det var nära att jag även sa att jag fortfarande inte vet vad jag vill bli när jag blir stor. Fast det sägs ju att de mest intressanta människorna faktiskt inte vet vad de vill göra med sitt liv, så det kan ju vara en tröst för en 3-åring och en 33-åring.....

Inga kommentarer: