torsdag, februari 12, 2009

Alla hjärtans dag present

Jag förstår inte varför lillebröder i storleksordningen 10 månader måste stoppa allt i munnen. Jag förstår heller inte varför jag inte hädanefter förbjuder saker som är mindre än ett ägg. Men det är svårt att ta bort alla små leksaker för storasyster, likadant som det är svårt att hålla reda på allt som kommer på golvet.
Det senaste har lillebror ätit, eller ätit och ätit, han har haft i munnen men jag eller storasyster har hunnit få ut det innan det kommit ned i halsen, tack o lov,
2 smålegobitar
2 småkritor
1 pusselbit ganska stor
ett oräkneligt antal små tillklippta pappersbitar
1 liten badanka
1 styck liten glittrig piprensare
Och gud vet vad han faktiskt har ätit....

För varje dag som går förvånar storasyster mig med sina bokstavskunskaper. Visst vet jag att hon kan alla bokstäver som ett rinnande vatten, men att skriva dom är ju en helt annan sak. Idag var det G som hon bara svingade till som om hon inte gjort annat, och igår var det S som hon skrev i snön. Bara så där.
- Va, kan du skriva S nu? säger jag.
- Ja, jag kan skriva S, jag vet hur man svänger.
Ja sannerligen.

Mitt tips om man nu ska köpa något till någon på alla hjärtans dag är att ta sig till någon av affärerna som säljer hjärtepins. 25 kr till förmån för forskning av barns hjärtsjukdomar. Läs mer här
http://www.hjart-lungfonden.se/sv/Gava-privat/Andra-satt-att-bidra/hjartepins/

1 kommentar:

Anonym sa...

Har du inte hört att min syster bajsade kanonkulor och guldpengar när hon var liten, de som var i den storleken som hennes bröder lekte med när de höll på med playmobil. Hur tusan det nu stavas.