måndag, februari 09, 2009

Rockfrukost


Idag lyssnade vi på radion vid frukosten. Lillebror hade bestämt deklarerat att han inte ville ha mer gröt och satt och var allmänt rastlös i sin barnstol. Men plötsligt ser vi honom sitta och digga med hela kroppen till musiken som spelades på radion. Så nu har vi det fastställt. Lillebror är ett Infinite Mass - fan. "Load up your bullet" sjöng dom och lillebror diggade och smittsamt var det, så till slut satt vi där alla tre, lillebror, storasyster och jag och diggade. Schysstare rockfrukost en måndagsmorgon får man leta efter.

Min dotter har bestämt att hon numera är 4 år. Redan dagen innan hon fyllde 3 sa hon att hon nu var 4 år. Det har hon varit sen dess. Tills idag. Hon verkar ha funderat på detta.
- Mamma jag är mellan 4 år.
- Ja det kan man ju säga att du är, det var ju en bra beskrivning, tyckte jag.
- Eller vänta, nej....Nej jag är 3 år nu men mellan 4.
- Ja helt riktigt, du har fyllt 3 år och ska fylla 4 år och nu är det mittemellan där. Bra tänkt, jättebra tänkt, svarar jag.
Trots detta att hon gärna vill vara 4 år, vill hon helst bara vara 3 när det gäller nappen.....Att sluta med napp kommer helt klart bli vår största utmaning det här året känns det som nu i alla fall.

För att ta vara på alla pappersbitar som klipps här hemma blev dagens pyssel att klistra upp dem till figurer på papper. Voila´! Alfabetsbilderna blev till och pryder nu köket. Vår dotter var jättestolt över sina alster och frågade pappa flera gånger när han kom hem om han tyckte dom var fina. Och det var dom.

Inga kommentarer: