torsdag, februari 26, 2009

Hårdkläder

Min dotter är inte så förtjust i jeans, särskilt inte vanliga jeans utan stretch. Jag hade lagt fram ett par jeans till min dotter i morse och frågade om hon kunde ta på sig dessa, medan jag tog fram en tröja. Jag trodde jag hade lyckats för hon gick fram till dom, satte sig ned och skulle precis ta på sig ena benet, när hon ångrade sig och sa
- Jag vill inte ha hårda byxor jag vill ha mina mjuka byxor.
Shit, det gick inte den här gången heller. Just nu hade jag inga mjuka byxor rena, men kom på att hon kunde ta strumpbyxor och kjol. Det gick hem. Hon tog på sig strumpbyxorna och kjolen. Sen hoppade hon upp på sin hoppmadrass och hoppade en liten morgongymnastikhoppsession samtidigt som hon mumlade
- Jag vill inte ha några hårdkläder, jag vill bara ha mjukkläder.
Och jag kan ju bara hålla med. Jag gillar att krypa ned i ett par mjuka byxor efter en hel dag i jeans. Mjuk-kläder är bäst.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller också med, går helst i sunkmysbyxor och urtvättad T-shirt, men igår fick det vara nog. Tänkte att nu får jag anstränga mig lite! kan väl vara hyfsat klädd hemma också iaf någon kväll... varpå han som jag skulle "klä upp mig för" inte kom hem förrens sent (2 h efter planerad tid) och då hade jag tröttnat på "hårdkläder". Så kan det gå! Hoppas solen skiner på er idag, och att vi ses snart! kram

Mia sa...

Stora systers kusin vill inte heller ha håttabyxor bara mjuka. Ses i morgon.

Nez sa...

det kanske ligger i släkten...passionen för mjukkläder...