söndag, februari 08, 2009

Burkmamma

En dag fylld med kalas, på f.m kusinkalas, på e.m dagiskompiskalas. Ytterligare en dag av lycka för en 3-åring. Kan man ha det bättre?

Fick en lektion i engelska och skrapja. Det senare är också ett språk. Ett som jag inte kan och som blev till i dag. Min dotter stod och hade gått på pottan. Hon tog toalettpapper och torkade sig.
- Lite papper lite papper lite pakjapak lite spajka. Papper på engelska heter spajka.
- Jasså, heter det spajka.
- Ja och skvaljka heter det också.
- Jaha på engelska också?
- Nä på spajka. Spajka kan man också prata.
- Jaha, det kan jag inte det språket.
- Nä men det kan jag.

För övrigt gillar jag min nyvunna babycafékompis' ord för oss mammor som inte är lik våra mammor och absolut inte lika våra mormödrar och farmödrar vad gäller att laga mat och baka. När jag sa att jag inte överdrivet ofta lagar mat till lillebror utan han får allt som oftast burkmat klandrade hon inte mig utan höll med. Hon menade då på att vi inte är några bullmammor utan snarare burkmammor.....

Inga kommentarer: