lördag, februari 21, 2009

Puff-bio

Idag har vi åkt pulka, vi trodde det var den sista snön. Att det skulle smälta bort i morgon. Så fel vi hade, senare på kvällen och nu fortfarande snöar det massivt och vi har mer snö än någonsin. Pulkan får vallas i morgon också.

Vår dotter och min sambo var på bio idag. Första gången på bio för vår dotter. Hon var lite spänd och vi satt vid lunchen och pratade om hur det såg ut på bion.
- Det är fåtöljer att sitta i och en stor TV lika stor som våran vägg, säger jag.
- Sen är det en massa andra barn där och tittar, med sina mammor och pappor, säger pappa.
- Ja och kanske mormor och farfar och så säger hon
- Precis, säger pappa, kanske är barn där med sin farmor och farfar.
- Eller jag vet, säger vår dotter sen, kanske har dom puffar där man kan sitta i.
Hon sitter alltid i sin puff när hon ser på TV, så har man bara det att referera till så förstår vi ju att hon tror att det finns puffar när man går på bio också.
- Nja, säger jag, jag tror inte dom har det.
- Jo, svarar hon, det tror jag nog dom har.
- Ja du får berätta för mig sen om dom har det, säger jag.
Jag finner mig sen sitta och fantisera. Tänk va mysigt. Gå på bio och alla sitter i varsin stor härlig pösig puff!! I like!! Nåt att skicka in till förbättringsförslagslådan hos SF.

Inga kommentarer: