onsdag, januari 28, 2009

Långt där borta...

Idag hade vi nästa bebisbesök. Pytteliten och jättesöt. Bebisen bor högst upp på berget öster om Göteborg. Vilken utsikt dom har där. Jag visade min dotter hela stora staden från ovan genom att lyfta upp henne på muren. Vips så hade hon hela staden framför sina fötter.
- OOOOOOJjjjjj, ropade hon glatt, jag ser jättelångt.
- Ja nu ser du hela Göteborg.
- Va många hus och bilar.
- Ja och tittar du längst bort så ser du båtar också, och en jättestor bro men den är svår att se.
- Ja och där ser jag två tågar, säger hon entusiastiskt och pekar ner på järnvägsspåren.
Vi står och tittar en lång stund. Jag lyfter ned henne och när vi går mot bebisens och hennes familjs lägenhet säger min dotter förväntansfullt
- Och långt där borta ligger också Liseberg.
- Ja det har du rätt i. Men det såg vi inte.
- Nä men jag vet precis hur det ser ut ändå.
- Ja, det gör du ju.

Inga kommentarer: