måndag, januari 05, 2009

Kycklingtatuering

Det tenderar att bli många toalettbesökshistorier. Men vad gör väl det, när de är komiska. Idag gick vi på toaletten tillsammans för att kissa. Allt för att hålla byxorna torra och för att göra det roligt att gå på pottan. Jag skulle precis ta och tända lampan när min dotter säger
- Nej inte tända.
- Okej
Vi sätter oss och efter en stund säger hon
- Jag ska kissa svart
Jag kommer ihåg hur vi en gång kissade på en svart potta och att hon då trodde att hon kissat svart kiss.
- Fast inte kan du kissa svart kiss här? frågar jag
- Jo titta säger hon och lyfter på rumpan
- Vi får tända lampan annars ser jag ju inte
- NEEEj vi ska ha släckt för då blir det ju svart kiss
- Jaha var det därför du skulle ha släckt.
- Ja och nu tänder jag, säger hon och tänder lampan.
- Jag bara skoja, jag har ju kissat gult, säger hon och fnissar.
Jag själv skrattar ganska mycket.

Pappa och storasyster var på badhuset häromdagen. I duschen ser de en man som har en tatuering på ena skinkan. Min sambo tror att det skulle föreställa en fågel, han tittade dock inte så noga. Men vår dotter står och tittar på tatueringen när hon högt och tydligt säger till sin pappa
- Pappa titta han har en kyckling på rumpan.
Det vi tror är att mannen med tatueringen inte var så nöjd med att hans tuffa tatuering numera går under namnet "kycklingen". Vi hade dessutom ganska svårt att förklara att vissa vuxna faktiskt får rita på sig själva men att barn inte får rita på sig själva med tuschpennor....

Inga kommentarer: