tisdag, januari 13, 2009

En bil som körde förbi...

Min sambo kom imorse och frågade vår dotter hur det var hos morfar igår och om hon åt någon tårta.
- Ja, men han hade inga ljus i sin tårta.
- Nä, han fyller ju så många år, svarar pappa.
- Ja, jag kommer inte ihåg hur många, sa hon.

På förskolan hade de haft en utflykt till lekplatsen och min dotter hade gått hela vägen själv till och från lekplatsen. När vi kom hem från förskolan berömde jag henne.
- Va bra av dig att orka gå hela vägen fram och tillbaka till lekplatsen.
- Ja, jag har ju så starka ben, trots att jag är så liten.
- Jadu det har du verkligen, svarar jag.

Lite senare så sitter tjejen med de starka benen på golvet och leker med lillebror. De skrattar och stojar. Då hör jag att någon pruttar. Jag tittar på dom och skrattar lite. Min dotter tittar på mig och säger
- Det var bara en bil som körde förbi, säger hon och ser lurig ut.
- Jaha, jag som trodde det var en prutt.
- Nä det var bara en bil som körde förbi säger hon igen och skrattar lite förläget.
Hon har inte bara starka ben vår störtsköna dotter, hon har humor också, trots att hon är så liten.

Inga kommentarer: