söndag, januari 04, 2009

Förvärrat

Vi har fått ett tillbakaslag av potträningen. Det är visst inte roligt att gå på pottan längre utan numera kommer det allt som oftast i byxorna istället. Så igår bestämde vi att vi skulle göra det roligt att gå på pottan igen. Jag föreslog att jag skulle rita ett landskap som vi sätter upp på toaletten och när hon går på pottan i tid, utan att det kommit något i byxorna, får hon ett klistermärke som hon kan sätta upp på landskapsbilden. Jag sa att jag skulle göra det på kvällen och sätta upp så hon skulle bli förvånad när hon vaknade och det då plötsligt fanns en teckning uppsatt i badrummet. Men jag hann inte få den färdigt. Men det var mycket annat på morgonen så hon kom inte ihåg vår diskussion då, utan när jag sen tog fram teckningen för att måla färdigt den kom hon ihåg.
- Jaha ska du måla den nu?
- Ja jag tänkte det så sätter vi upp den tillsammans.
- Ja fast du kan ju sätta upp den själv.
- Men det blir väl roligt att sätta upp den tillsammans, säger jag.
- När du målat färdigt den, så tar du den och sätter upp den. Sen när jag kommer och har kissat. Och jag ser den. Då kommer jag bli helt förvärrat.
- OK då gör vi så, jag sätter upp den så blir du förvånad.
- Ja, då kommer jag blir jätteförvärrat.
Vi satte upp den tillsammans ändå. Och nu har byxorna varit torra idag. Fast det kan vara nyhetens behag också. Men kanske har vi då ändå vänt det till att bli roligt att gå på pottan igen.

2 kommentarer:

Kickit sa...

Många bra idéer har du mamman!

Nez sa...

Allt för att undvika så många vardagsbråk som möjligt..... :)