tisdag, januari 27, 2009

Lamino


Idag var jag och barnen hos vår nya grannbebis. Lillebror blev plötsligt väldigt stor, trots att både han och bebisen är födda samma år. Men under första året är det väldigt låååångt mellan april och december.

Våra goda grannar har laminofåtöljer. Det vill vi också ha. Vi har tänkt på att köpa en som ska stå i hörnet. I läshörnet. Fast än så länge är det en dröm. För under föräldraledighetsbudgeten ingår inte inköp av en dyr läsfåtölj.
Vi sitter vid bordet framför fåtöljerna. Utan att jag ens nämn något om fåtöljerna för min dotter säger hon
- Mamma, där sitter nog M och J, så nickar hon med huvudet mot fåtöljerna.
- Du menar i fåtöljerna.
- Ja, dom brukar nog sitta där.
- Ja det gör dom nog, säger jag med en viss avundsjuka i rösten.
Det känns som om min dotter verkligen kände av med sin radar att jag också skulle vilja ha sådana, och på rent pin kiv säger hon så där. För att reta mig. Fast mest inbillar jag mig nog det. Och idag börjar jag spara. Till en lamino. Så min dotter hinner sitta i mitt knä i vår lamino innan hon blir för stor för att sitta i knät....

För övrigt åt vi vårt godaste pasta recept idag. Penne Basilico från Santa Maria http://www.santamaria.se/servlet/se.daddy.sm.web.servlets.RecipeServlet?c=6&p=r6b&id=5784. Måste provas pronto om ni aldrig ätit det innan.

Inga kommentarer: