söndag, november 02, 2008

Drömmar

Vår dotter har precis börjat förstå vad drömmar är för något. Hon har några gånger nu vid läggdags sagt till lillebror
- Lillebror jag vill drömma om dig.
Men det senaste börjar det bli lite allt möjligt som det ska drömmas om. Tex sa hon i torsdags att hon ville drömma om sina kusiner. I fredags på morgonen frågade jag om hon drömt om kusinerna och vad hon drömt.
- Jag drömde att vi busade hos farmor med hennes gosedjur.
- Jaha, drömde du något mer.
- Nej, vi busade bara. Men i morgon ska jag drömma om....vad hette hon nu då....hon som vi sett på väg till förskolan......
- Fifi förgätmigej, frågar jag
- Näe hon som heter nåt som låter som ting...
- Jaha du menar Tingeling
- Ja henne menar jag. Jag ska drömma om Tingeling.
- Jaha, vem ska du mer drömma om.
- Ingen. Sen ska jag drömma om mig själv.
Ha, så ska det låta, tänker jag. Man måste ju faktiskt tänka på sig själv också. Det får vi inte glömma.

Inga kommentarer: