lördag, november 15, 2008

51 stycken gosedjur

Födelsedags-och julönskelistan har ändrats. Det är inte längre bara puttekulor på den. Nu har puttekulorna åkt ut ur listan. Numera ligger en gosedjurs-Nasse på första plats och lego på andra. Sen tar den slut. Hon har redan ca 50 gosedjur så helst vill vi inte köpa ett till. Men lego kan man ju nästan aldrig få för mycket av, så det tänker vi köpa. Fast det gör ont i mig att ändå inte köpa Nasse, hon vill ju så gärna ha honom. När vi var på affären igår sa hon
- Jag gick och klappade Nasse mamma. Och Tiger. Jag sa att dom kanske får bo hos oss snart.
Jag bara log och tänkte på våra planer på att inte ge dom ett hem hos oss. Konstigt nog kände jag mig som en skurk som inte kunde ge dessa stackars små gosedjur ett hem. Nog finns det plats för dem....nä jag ska inte köpa några mer.....eller jo ett till gör väl inget.....hmmm det verkar som om mina barndomskänslor för just gosedjur börjar smyga fram.....jag själv hade nog också en sisådär 50 stycken. Och jag säger som min dotter
- Nalle Phu måste ju ha någon att leka med.
Det låter som om vi mot alla odds får bli ett hem med 51 stycken gosedjur.....

Inga kommentarer: