tisdag, november 18, 2008

Nynna

Vi gillar att sjunga. Vi sjunger ofta. Nu har vi precis börjat med en lek som går ut på att du nynnar en sång och så får den andre gissa vilken sång det är.
Vår dotter är riktigt bra på att gissa sånger. Inte lika bra på att nynna. Ibland lyckas hon nynna en gissningsbar sång när det blir samma sång som jag just nynnat. Annars blir det oftast:
-Gissa vad det här är för sång mamma: Hm Hm
- Kan du nynna lite längre, säger jag
- Hm Hm
- Oj den var svår, kan du nynna lite till
- Hm Hm
Till slut gissar jag ändå helt slumpmässigt
- Är det var bor du lilla råtta?
Och vad jag än gissar säger hon
- Jaaa det är rätt!!
Ganska svår lek alltså fast ändå lätt.
För övrigt vet du att du sjunger för högt när din dotter säger
- Mamma du får inte sjunga så högt, jag hör ju inte vad jag säger.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så mysigt att gå in här o läsa dina kloka o härliga inlägg om din vardag och E's små ärligheter är så härliga.
Ha en bra helg
//Birgitta