lördag, november 22, 2008

Toalettkonversationer

Min dotter är numera blöjfri. Hon kissar oftast på pottan och ibland på toalett när en potta inte finns att tillgå. Igår var vi på besök hos en annan familj. Dom hade en potta. En svart.
- Mamma dom har en svart potta.
- Ja titta, det har vi ju inte sett innan. Vill du prova den?
- Ja det vill jag.
Hon tar fram pottan som stod inklämd mellan toaletten och duschen. Hon sätter sig och kissar. När hon är färdig ställer hon sig upp, tittar ner i pottan och utbrister sedan förvånat
- Titta mamma, jag har kissat svart kiss.
Jag skrattar lite tyst och svarar
- Ja det kan man ju tro men det ser bara ut så när pottan är svart, du ska få se vad som händer när vi häller i det i toaletten.
Jag tar pottan och häller i det svarta kisset i toaletten.
- Ser du, säger jag, vad hände?
- Nä det var ju inte svart, det var ju gult.

Ytterligare en komisk toalettkonversation ägde rum ikväll. Vi är och hälsar på S. Min dotter behöver kissa och jag följer med henne in på toaletten och hjälper henne att kissa . När hon sitter där kommer S in och är med oss. När min dotter är klar hoppar hon ned från toaletten. S tittar då ned i toaletten varpå min dotter säger
- Så här ser mitt kiss ut.
S replikerar fort
- Mitt kiss är också gult.
Bådar tittar nöjt på varandra och nickar liksom i samförstånd. Jag håller inne mitt skratt. För dom är det ju bara en helt vanlig toalettkonversation.

Inga kommentarer: