torsdag, november 13, 2008

Snitsen

Idag satt min dotter och grejade med sina hårspännen och tofsar. Jag fick idag nämligen sätta i hårspännen i hennes hår, och då måste jag passa på för det är inte ofta jag får det. Hon hittade några hårklämmor också och de var lite krångliga att öppna men till slut fick hon kläm på hur man gjorde.
- Nu kan jag mamma, ropade hon.
- Ja titta nu har du fått in snitsen, sa jag.
- Vad betyder snitsen?
- Tja, att du efter några försök nu kan öppna hårklämman.
- Jaha, då förstår jag.
Sen tog hon alla hårklämmor och satt och tryckte på dem en efter en och sa efter varje gång
- Jaaa, nu har jag snitsen.
- Jaaa nu har jag snitsen.
Och jag tänkte, det där lät inte så 2008, så hoppas hon inte tar med sig det uttrycket till dagis, då lär hon väl bli utskrattad av sina jämnåriga. Fast kanske inte. Vid den här åldern vill dom bara lära sig så många ord som möjligt. Oavsett årgång på dem.....

Inga kommentarer: