torsdag, november 27, 2008

Grötfrukost

Vi satt vid frukostbordet. Jag åt gröt och min dotter åt gröt. Lillebror matades med risgröt. Lillebror är dock inte så intresserad av att äta alla gånger, eller rättare sagt ganska många gånger vill han inte äta mat utan sitter hellre och spottar ut eller sprutar ut är nog det rätta ordet. Efter mycket tålamod brukar jag tröttna och ge upp. Denna gång var likadan. Han spottade ut och jag lassade in om och om igen. Men tänkte att jag ska inte ge mig.
Istället var det min dotter som fick nog av den sprutande grötlillebrodern bredvid henne och sa
- Mamma nu struntar vi i det här, och så äter du och jag upp gröten istället. Nu struntar vi i lillebror. Han är ju hopplös.
Hmmmm jag kände mycket väl igen den exakta frasen.....så jag höll med henne och jag gav upp, sen lekte hon och jag ett skepp kommer lastat med vår gröt istället.

Inga kommentarer: