tisdag, augusti 19, 2008

Spökregn

Idag har det regnat. Riktiga störtskurar har kommit och gått. Då är det ganska mysigt att sitta inomhus och titta på OS. Idag såg vi simhopp. Och är man drygt två år och aldrig sett varken simhopp eller konstsim så är det ju svårt att veta skillnaden.
När simhopparen hoppat ner i bassängen säger min dotter
- Snart kommer han upp och dansar med sina fötter-
Och varför inte lägga in lite konstsim som avslutning på sitt simhopp bara för att få en liten extra knorr på sitt hopp?

Appropå regnet. När det regnade som mest öppnade jag dörren för att kontrollera så att inget blev blött på farstukvisten. Då säger min dotter
- Får jag titta ut.
- Ja kom du och titta ut och se hur mycket det regnar säger jag.
Och som ni vet har hon ju sitt speciella sätt att säga duggregn på. Så idag fick jag höra nästa "regnord".
- Oj vad det spökregnar!
Klockrent. Såklart att det heter spökregn. I alla fall när man är liten och ens referensramar ligger väldigt nära sagans värld.

Övrigt av intresse idag är ju att den viktigaste posten delats ut. Den som vi alla väntar på hela året. Det som motiverar till att man fortfarande har en brevlåda stavas IKEA.

Inga kommentarer: