torsdag, augusti 07, 2008

Fast i en apa

Häromdagen hör jag min dotter säga
- Pappa, du ska vara doktor.
- Ok säger pappa och går ut och hämtar dotterns olle och sätter på huvudet. Ja fråga mig inte varför just hennes olle har blivit tradition att ha som doktorsmössa, men det hör till när far och dotter leker doktor.
- Jaha då ska vi se här, är det den här lilla flickan som är sjuk. Vad har hänt med dig då?
- Jag har fastnat i en apa.
- Det var ett svårt fall, säger pappa och synar henne noga.
- Kan du få loss mig?
- Det ska vi nog kunna ordna.
Jag sitter i köket och njuter av konversationen. Fastnat i en apa, underbart! Det lär inte vara många läkare som har fått ett sådant knepigt fall. Jag tror definitivt att samtliga i Grey´s Anatomy hade sagt "Please let me scrub in on this one".

Inga kommentarer: