söndag, augusti 24, 2008

Formbesked

Vi brukar springa knatteorientering jag och min dotter. En snitslad bana i skogen med liten karta och små kontroller. Min dotter älskar det. Så var det dags igen i lördags, hon hade väntat hela veckan. Vi sitter på morgonen innan avfärd och äter frukost hos mormor och morfar. Morfar frågar min dotter:
- Ska du springa knatteknat idag?
- Jaa svarar hon bestämt.
- Hur är formen då? fortsätter han
och jag undrar om hon förstår vad han menar och tänkte precis börja förklara hur morfar menar när hon svarar
- Det får vi se, och ser pilimarisk ut.
Vi skrattar gott morfar och jag.

För övrigt har jag nu fått låna min mammas mp3-spelare trots att jag ärligt berättat att jag tvättat en i tvättmaskin. Men hon tänker väl att jag inte är dum nog och gör samma misstag två gånger. Fast numera vid 30-års ålder vet nog både hon och jag att det där inte är sant. Man kan mycket väl göra samma misstag två gånger. Som den gången jag fick parkeringsböter två gånger på samma vecka, på samma gata med samma bil. Eller när jag gav bilen en snygg skrapning på höger sida, för att bara fyra veckor senare få en nästan identisk skrapning på vänster sida. I och för sig inte mitt fel andra gången, men ändå. För att inte tala om tandtråden. Jag börjar med tandtråd efter varje tandläkarbesök, för att bara någon månad senare sluta. Och som vanligt få banner av tandläkaren nästa gång jag är där. Fast det finns kanske misstag som man verkligen inte gör om. Som att tvätta MP3-spelare. Förhoppningsvis är det så.

Inga kommentarer: