måndag, augusti 11, 2008

Igelkottsben

Min dotter fick målat sina tånaglar för första gången igår. Hon tyckte det var jättespännande. Och hon förstod inte hur färgen kunde sitta kvar på tårna när hon badade. I morse frågade hon också om jag hade kvar mina tånaglar, samtidigt som hon tittade ner på sina egna.
- Jag har kvar mina tånaglar.
- Ska vi ta kort på våra fina tånaglar frågade jag.

Hon var skeptisk till en början men sen ställde vi våra fötter bredvid varandra, och fotade. Samtidigt kände hon på mina ben och kände att det var sticksigt eftersom att jag inte tagit fram rakhyveln de senaste duschsessionerna.

- Du sticks lite här mamma.
- mmm....svarade jag lite frånvarande.
- Har det varit en igelkott här på dina ben?
- Ha ha ja det kan man väl säga.
Sen var det åter det här med sommarvädret. Vi var ute en stund på förmiddagen. Det var lite kyligt och vinden blåste lite kallt. Min dotter hade på sig en byxor, t-shirt, tunn fleecetröja och en vindjacka. Det var nog lagom för vädret igår. Men plötsligt ser jag henne på grusgången springades fram och tillbaka, samtidigt som hon ropar
- Det är sommar nu.
Hon tar av sig jacka och fleecetröja och har kvar t-shirt och byxor i alla fall sen ropar hon till mig igen
- Mamma det är sommar nu.
- Jamen är det inte lite kallt med bara t-shirt.
- Nej det är sommar nu. Oj nu kommer solen, nu blir det varmt o skönt.
Det är skönt med barn. Dom ser oftast allt från den positiva sidan. Livet blir mycket mer glädje i när barn finns nära.

Inga kommentarer: