måndag, augusti 25, 2008

Dyra smörgåsar

Idag blev det en skön sommardag. Dom kommer ju ibland så där på senhösten. Vi tog till vara på den genom att gå till den bästa lekplatsen häromkring. Den med bäcken, broarna och kioskerna. Att kasta pinnar i bäcken och se dom segla iväg under bron är nog det roligaste. Trots fina rutchkanor och gungor står oftast naturens egna leksaker högst i kurs i slutändan ändå.

Vi lekte kiosk också. Tre olika små hus kan agera kiosker. Pinnar blev till gurkor, bananer och smörgåsar. Jag sålde två smörgåsar till min dotter för 50 kr.
Och även om jag hör mina ord genom henne låter det så mycket roligare när hon väl säger det.
Så när hon betalade sina smörgåsar med stenarna muttrar hon
- Det var dyrt, samtidigt som hon försöker se allvarlig ut, men det går ungefär en sekund sen skrattar hon för hon vet så väl att jag tycker det är så roligt när hon använder mina uttryck.

Inga kommentarer: