måndag, juni 30, 2008

Bloggfeber

Jag skapar varje dag små blogg-inlägg i mitt huvud. Jag har blivit besatt av bloggfeber. Allt jag ser eller hör funderar jag över om jag kan skriva något om. Därför blir jag oerhört besviken över när jag inte hinner skriva en dag. Fast det som irriterar mig mest är att alla små historier jag skapat i huvudet under dagen är som bortblåsta när jag väl sätter mig framför datorn....Så nu är det dags att skaffa sig en blogganteckningsbok.

Häromdagen fick jag ett nytt ord av min dotter istället för trottoar. Hon har länge sagt att vi måste gå på promenaden mamma för på gatan får man inte gå, där åker ju bilarna. Men sist vi gick till affären sa hon
- Kom nu mamma, nu går vi ut på dromedaren.
Det tyckte jag lät så poetiskt, och mycket finare än trottoaren.

Igår badade vi lillebror, jag och min dotter. Jag höll i honom och hon tvättade. Mest hans snopp. Eller rättare sagt bara. För hon tyckte den var roligast att tvätta och det kan man ju förstå eftersom hon inte har en egen. Så efteråt hade han nog den renaste snoppen på den här sidan Sverige.

Jag och min kompis satt i lördags och diskuterade om man såg tjockast ut om man hade sina "extra" kilon på magen eller runt höfterna. Jag tyckte magen eftersom mina sitter där, och hon tyckte höfterna eftersom hon ansåg att hennes kilon hon ville bli av med satt där. Inte för att vi har problem med vikt eller så, varken hon eller jag, och det är ju också ett förnämligt i-landsfenomen att sitta och prata extrakilon. Men ändå, tjejer hittar alltid kilon på fel ställen om du frågar. Så triggades vi även av en sån där hemsk skvallerbilaga till expressen eftersom det var fullspäckat med kändistjejer i baddräkt och bikini. Hon hade köpt endast bilagan, vilket egentligen inte går, men hon lyckades. Hon sa att hon skulle chansa och testa om det gick, och hade dom hävdat att det inte gick skulle hon svara
- Men min man köpte expressen igår och glömde att köpa bilagan, och då blev jag sur så idag tänkte jag att jag får väl gå och köpa den själv. Så bilagan hör ihop med den tidning min man köpte igår.
Klockrent tycker jag. För vi vet ju att män glömmer många saker, och var det en tjej som tog betalt skulle hon ju garanterat förstå eftersom hon säkert varit med om samma sak. Och skulle det varit en man som tog betalt skulle han väl nicka instämmande eftersom han säkert nån gång fått skäll från sin fru för att endast fått med sig sportbilagan. Så jag tror definitivt hennes argument skulle hållt, om hon hade fått använt det. Det fick hon tyvärr inte, för de ifrågasatte henne inte.

Inga kommentarer: