onsdag, juni 04, 2008

Reklam

Jag gillar faktiskt reklamblad. Lite ovanligt tror jag i dagens samhälle om jag får tro alla små meddelanden som sitter på brevlådorna. Att sätta upp en klisterlapp på sin brevlåda med texten Reklam Nej Tack verkar ju nämligen för många självklart, dels för att de inte orkar med alla reklamblad och dels för miljöskäl. Det finns några varianter av detta budskap på brevlådorna, (jag har sett några då vi delar ut reklam för vår idrottsklubb.....). Det finns Reklam Nej Tack men Gärna IKEA katalogen. Sen finns det även Reklam Nej Tack men gärna samhällsinformation. Jag tror dock det kan finnas en marknad för några till klisterlappar att välja mellan.....
Det grundar jag på dels mina egna behov men även på min kompis behov. Hon satt häromdagen och läste sin dagsskörd av reklam i sin saccosäck och säger till min förvåning:
"Tänk att det kan vara så roligt att läsa reklamblad trots att jag vet att jag inte behöver eller ska köpa något av det"
Nämen här har jag äntligen hittat en själsfrände tänkte jag.
"Fast jag gillar bara att läsa de reklamblad som har glansigt papper, vilka säkert också är de som är mest omiljövänliga......" sa jag. "Jag gillar inte konsistensen på de med strävt papper" fortsatte jag.
Då avslöjade hon att det hon gillade mest var att ta med sina reklamblad in i badrummet och sitta där och förkovra sig i olika erbjudanden medans hon satt på toaletten.....

Så kanske det finns en marknad för följande stickers:
"Reklam, Ja Tack, men bara de med glansigt papper"
"Reklam, Ja Tack men bara om de är i lagom format för att kunna läsas sittandes på toaletten"

En ny liten barnhistoria från verkligheten. Min dotter lade till en ny vers på Röd är mössan på mitt huvud häromdagen efter att ha varit ute i trädgården och sett diverse småkryp.
Grå grå grå är mössan på mitt huvud.
Grå grå grå är dräkten som jag bär.
Allt som är grått grått tycker jag är vackert för min lilla vän är gråsuggan.

Inga kommentarer: