tisdag, juni 03, 2008

Genomföra

Äh, det blev ingen trimning igår, min huvudvärk satte stopp. Den här gången var det alltså jag som behövde ro, måndagsro. Och nu har jag liksom tappat min ogräs-bärsärkagångslust. Det gäller alltid att passa på att ta till vara de tillfällen man får fixa idéer. För på bara nån sekund är dom borta. Sån är jag i alla fall.

Städlusten tex. Ibland kommer den över mig och jag blir helt manisk och då är det bäst att passa på för jag vet aldrig när den kommer igen. Städlusten kommer allt för sällan.
Likadant är det med den här röjningslusten. Min sambo hävdar att jag har svårt att slänga och göra mig av med saker. Och visst håller jag med, fast mest anser jag att det är min röjningslust som håller i sig alldeles för kort tid. Jag skulle behöva gå en kurs i hur jag förlänger min motivation till att göra saker. Så att saker jag börjar med någon endaste gång blir genomförda. För det är en riktigt svag sida hos mig. Ju mer jag tänker på det desto mer undrar jag om det då finns något jag verkligen är bra på, eftersom de flesta saker man gör går ut på att man börjar och sedan slutför det......Hmmm....hemska tanke, är jag då inte bra på nåt?
Jo nu vet jag. Jag är bra på att skriva snyggt!! Det är jag bra på. Fast hur bra är det att kunna nu när man kan skriva ut snyggt från datorn eller stämpla med scrapbookinghjälpmedel.......

Så var det det här med sand! Sanlådesand eller strandsand kryper sig verkligen in överallt. Efter en liten stund på stranden igår känns det som om vi har sand i precis hela huset. Jag får rysningar av att ständigt känna dessa små sandkorn under fötterna konstant. Men vad gör man inte, barn älskar ju sand. Och som min dotter så sant påpekade när jag sa
- Kommer du ihåg när du och Signe satt och öste sand på varandras byxor så era ben blev alldeles begravda i sand? Då blev ni riktigt smutisga och sandiga.
- Ja, det är så barn gör.

Inga kommentarer: