söndag, juni 08, 2008

Pensionstänk

När vet man att man börjar bli gammal? Jag har ju sett reklamen som har en slogan som lyder "Gammal nog att prata pension?" och då är det diverse situationer som uppstår som bevisar att det är dags att se över sin pension. Som när paraplyt tas med i tid och otid för att "det kan bli regn". Eller när polarna måste ha underlägg till sina ölburkar på soffbordet. Ja ni förstår.

Jag råkade ut för en egen sådan aha-upplevelse i helgen när min familj var på en minisemester med både mormor/morfar och farmor/farfar (till mina barn alltså). Vi alla går ner till stranden med gott mod och det är väldigt varmt i luften och även varmt i vattnet.

Det är då jag inser vilka det är som badar......Min dotter, min sambo, min mamma (65 år) och min sambos pappa (76 år). Jag står själv på stranden med kläder på och doppar högst fötterna, tillsammans med min sambos mamma (70 år). Jag är definitivt gammal nog att börja tänka på pensionen.

Inga kommentarer: