fredag, juni 20, 2008

Eko

Ibland är det bra att ha ett eko hemma. Jag har ett eko som är 2 1/2 år gammal. Jag hör mig själv genom henne många gånger. Och det är bra. För inte nog med att min dotter låter lillgammal när hon säger saker som jag brukar säga. Vissa fraser som jag hör henne säga och som jag uppenbarligen använder själv känns lite väl gammaldagsa även för mig....

På BVC lekte hon med leksakerna och utbrister när hon ser söta små stekpannor och grytor i aluminium.
- Nämen dom här var väl käcka.

Shit....säger jag så där tänkte jag, det låter ju som om jag är 60+.

Häromdagen hör jag henne även säga samtidigt som hon går nedför trappan:
- Ja käre barn.

Jamen så där säger väl ändå inte jag??? Är jag verkligen så pensionärsredo??
Men när jag sen pratar med farmor i telefonen någon dag senare hör jag henne avsluta två meningar med "Ja käre barn"....Phu tänkte jag....kanske kanske har min dotter i alla fall fått det uttycket från farmor.....

Inga kommentarer: