måndag, april 20, 2009

Jooobbigt att sluta

Ytterligare en kväll med insomning utan napp. Det gick den här gången med. Lite snabbare, men med gnäll.
- Mamma, det är jobbigt!!!!
- E det jobbigt gumman....jag förstår det.
Hon skriker med en klagande stämma som går genom märg och ben
- Det är joooobbigt att sluta med napp!!!!!
- Lilla du, jag förstår det men du är jättebra som klarade både i går kväll och i natt. När du vaknade i natt så somnade du ju också utan napp. Du klarar ju detta jättebra.
Hon tittar på mig med en blick som säger "jag tror inte ett ord av vad du säger". Men jag tittar tillbaka med en blick som ska se övertygande ut samtidigt som hon säger
- Du får ligga bredvid mig.
Såklart gör jag det. Men bara en stund för lillebror skriker samtidigt i högan sky så efter några minuter går jag till honom och lägger honom på mage och masserar hans rygg. Han somnar efter några minuter, när jag sedan går tillbaka till storasysters säng har hon somnat. Utan napp. Igen. Hon är bäst.

I morse fick hon paket nr 1. Ett smålegobyggset. I morgon kommer paket nr 2. För att hon klarat 2 nätter. Och på onsdag, kommer paket nr 3. Paket finale, för att hon då slutat med napp finito. Vi hoppas denna planen går i lås. Att hon sen kan ge alla nappar till trollen, eller lisebergskaninerna eller vem hon nu väljer. Följetongen fortsätter....

Inga kommentarer: