torsdag, april 16, 2009

Att friska

Igår skulle jag ringa till läkaren. Jag ringde och fick knappa in telefonnumret, sedan skulle de ringa upp. Min dotter satt bredvid mig vid frukostbordet när jag ringde.
- Var doktorn inte hemma?
- Jo det var han, men han var nog upptagen just nu så han ringer upp senare när han är klar och så kan jag få en tid då jag ska komma dit.
- Jaha, är han upptagen med någon annan?
- Ja precis, det kanske är många som är sjuka.
Hon funderar en stund.
- Ja, kanske han håller på och friskar någon just nu, och sen när han har friskat den så ringer han till dig.
- Ja så kanske det är.
Därmed fick vi lägga till ytterligare ett verb till vår ordlista. Att Friska.

Lite senare fick vi återigen bevis på vart våra pengar går till...
- Pappa, ska du jobba i morgon?
- Ja i morgon är det fredag och då jobbar jag ju.
- Jaha....hon fortsätter
- Jag vet varför du behöver jobba. Så att vi ska få pengar.
- Precis, svarar pappa.
- Ja så att vi kan köpa glass.
Pappa och jag håller inne våra skratt medan hon säger
- Ja och godis, leksaker och mat.
Det kallar jag prioritering av hushållskassan.

Inga kommentarer: