måndag, juli 28, 2008

Suddigummi

Ibland kommer jag totalt av mig när jag skall tillrättavisa min dotter. För vissa gånger är ju hennes förklaring till varför hon gör saker helt oslagbara.
Häromdagen säger jag till henne med lite skarpare röst när jag ser henne sitta ned vid en något missnöjd lillebror och försöker peta in något i hans mun. Eller det ser i alla fall ut så.
- Du får inte stoppa in något i lillebrors mun.
- Men..men...men..
- Vad är det du har där. Får jag se. Ett pyttelitet suddigummi. Du får absolut inte stoppa in ett suddigummi i lillebrors mun.
- Men men..
- Får jag suddigummit.
- Men men jag skulle ju bara sudda bort hans sura min.
Och då smälter mitt hjärta
- Jamen gulliga du, var det det du gjorde. Då kan du göra det så kan jag få suddigummit sen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det där var det gulligaste jag hört på LÄNGE!