lördag, juli 12, 2008

Kissa utomhus

Många gånger kommer vi inte ihåg hur det kändes att göra något för första gången. Det känns som om det alltid funnits där och vi tänker inte så mycket på hur det var innan. Som tex att höra åskan för första gången. Som min dotter gjorde idag.
- Har du hört åskan någon gång innan? frågade jag idag när det åskade
- Nej....svarade hon
- Lyssna. Så här låter åskan.
Hon lyssnade med stora öron och ögon.
- Nu vet jag det, sa hon sen och fortsatte titta på TV.
Lite besviket konstaterade jag att jag faktiskt hade förväntat mig att hon skulle bli lite mer imponerad...
Nä då var hon mer imponerad över att igår för första gången kissa i gräset.
Jag höll henne om benen medan hon kissade i gräset bakom några buskar. När vi sen gick därifrån sa hon med en viss stolthet
- Jag ska säga till mormor att jag kissade i gräset idag.
Jag undrar om jag tyckte det var lika spännande när jag för första gången kissade utomhus. Jag hoppas det. För det är inte något som jag kommer ihåg så här en 30 år senare......

1 kommentar:

Winnie The Pooh sa...

jag tycker fortfarande att det kan vara lite spännande att kissa i gräset...
Dessvärre får jag väldig sällan lov till det nu för tiden.