lördag, juli 26, 2008

Gosedjur

Vi har varit på semester. Min dotter har längtat hem de senaste dagarna.
- Jag längtar hem.
- Vad längtar du mest efter, frågar jag.
- Mina gosedjur.
- Jasså.
För att avleda henne från det negativa med att längta hem frågar jag henne vad hon tror att hennes gosedjur har gjort när vi varit borta.
- Sovit lite kanske.
- Jag tror att apan har tittat på TV. Och att elefanten ätit upp all glass i frysen, säger jag för att muntra upp henne lite.
Sen kom vi på alla möjliga saker som gosedjuren busat till det med hemma.
När vi nu kom hem på kvällen och vi bar upp henne sovandes till sin egna goa säng säger jag till min sambo
- Undra hur glad hon kommer bli när hon ser sina gosedjur igen.
Då kom min underbara sambo på att vi skulle rigga upp olika senarion som gosedjuren gjort tills hon vaknar i morgon.
Så nu sitter elefanten utanför frysen. Apan framför TV:n och koalan har hoppat upp på dörren. Vad förvånad hon kommer bli!

1 kommentar:

Anonym sa...

HUur reagerade hon på morgonen?