tisdag, juli 08, 2008

Lättövertalad

Den här mammaledigheten hade jag bestämt mig för att inte gå på några erbjudanden. Inte ett enda. Det är som om alla vet att föräldralediga mammor är ett lätt byte för riktigt bra erbjudanden som bara inte går att missa. Det är bokklubbar, föräldratidningar, barnförsäkringar, blöjor osv. Jag är övertygad om att de alla sitter och skrattar högt på sina jobbmöten hos dessa företag hur lättövertalade vi stackars sävliga förvirrade ammande mammor är när vi går hemma med barn runt fötterna som pockar på uppmärksamhet. Så nu står jag här med en prenumeration på en föräldratidning och är just i färd med att fylla i ett bokklubbserbjudande. Men jag lovar att blir det ytterligare ett barn någon gång i framtiden ska jag svara NEJ på alla erbjudanden.

Det som är roligast just nu är att se min dotter sjunga Hujedamig-sången blundandes framför spegeln medan hon borstar tänderna.

Inga kommentarer: