onsdag, januari 20, 2010

Författardrömmar

Jag och min dotter har blivit författare. Vi har precis startat en bok, Nasse och Nalle Puh på vinteräventyr. Vi tog med dom idag när vi gick till pulkabacken i parken. Dom hann med att klättra i träd, åka pulka, fika och klättra i berg. Jag fotade och min dotter assisterade i att vara regissör.
Bästa resultatet fick vi när Nasse klättrade upp i ett träd, och precis när jag tog kort bestämde han sig för att ramla ned. Vilken dramatik. Nalle Puh var direkt framme och frågade Nasse hur det gick. Det hade gått bra, men nu ville Nasse inte klättra mer, nu ville han fika. En lång rad äventyrliga upptåg hann dom sen med innan vi var hemma igen.
Min dotter har redan gjort upp att vi ska göra uppföljare, till denna blivande succébok. Våräventyret, sommaräventyret och höstäventyret. Can't wait!

1 kommentar:

Olga T sa...

Så spännande! Sen ser ju fikastunden där väldigt mysig ut efteråt. Lycka till med det fortsatta författandet!