tisdag, januari 19, 2010

Den hala åsnan

Här står den. Lyktan som måste tändas varje dag när vi kommer hem från dagis. Lillebror är envis som åsnan. Storasyster sa något bra en dag, när jag sa till lillebror att han var hal som en ål när jag om och om igen försökte få på overallen och han bara gled ur mitt grepp...
- Du menar väl hal som en åsna.
- Va menar du, undrar jag.
- Jamen innan sa du ju att han var som en åsna.
- Ja just det ja, envis som en åsna. Så ja då är han ju faktiskt en hal åsna.
Så den envisa lillebror får mig att snällt tända lyktan, och vi alla måste medge att det är väldigt mysigt där den står och lyser upp snön. Dessutom känner man sig väldigt välkommen när man kommer hem från jobbet och det är mörkt och kallt, och så står lyktan där och lyser upp ens väg. Då vet man ju dessutom att hela gosiga familjen finns inne i huset.

Inga kommentarer: