fredag, januari 29, 2010

Cirkusdirektören som bakar och gräver

Min dotter har många strängar på sin lyra vad gäller sin framtida yrkeskarriär. Länge har det bara och endast varit bagare hon ska bli när hon blir stor. Sakteliga har hon dock kanske inte ändrat sig, men lagt till några andra möjliga vägar att gå.
Efter att ha blivit förtjust i ett av Bolibompas program som heter Cirkus Imago, blev det högintressant att jobba på cirkus, först var det lindansös som gällde, men hon gick senare något steg längre och sa att det var cirkusdirektör hon skulle bli.
När jag nu i veckan kom hem efter jobbet, och min sambo hade hämtat barnen från dagis och gått med dom hem i vagnen, förbi en grävmaskin, hade vår dotter något nytt att berätta.
- Kan du berätta för mamma vad du nu har tänkt dig att bli när du blir stor, sa min sambo till vår dotter.
- Jo, jag ska bli bagare, cirkusdirektör eller grävmaskingrävare.
- Ojdå, va spännande det lät! Såg du hur han gjorde när han grävde.
- Ja han bara satt där inne och liksom styrde och grävde och grävde och grävde.
Det är ett ganska brett spektra hon siktar in sig på, så något håll borde nog hon kunna hamna till slut.
Fast efter de fotona hon tog nu senast med vår lilla kamera, som jag visar i ett collage här, tror jag skarpt på att hon även kan ha en karriär som fotograf. Vissa av kompositionerna hon tagit med kameran är helt briljanta. Och skulle hon gå den vägen, skulle hon rakt av stjäla ett av mina drömyrken...

Inga kommentarer: