torsdag, januari 14, 2010

Autiralien

På väg i bilen till dagis låter det så här
- Mamma det är långt till ditt jobb.
- Ja det är ju det, det är därför jag måste ha bilen.
- Ja för du jobbar i autiralien.
- Va jobbar jag i australien?
- Ja det är långt bort.
- Ja fast så långt bort jobbar jag ju inte.
- Jo du jobbar långt bort och autiralien är långt bort.
- Ha du, där hade det varit varmt och skönt i alla fall.
- Fast till autiralien åker man flygplan och det gör ju inte du.
- Nä det gör jag ju inte, fast det kanske hade varit möjligt att åka flygplan. Fast till Säve.
- Va sa du.
- Nä det va inget.
- Jag vill åka flygplan igen mamma. Till Grekland.
- Ja det kan vi göra någongång.
- I sommar?
- Nä det blir nog inte i sommar, tyvärr. Men vi ska ju åka till fjällen snart istället.
Buttert hör jag från baksätet.
- Men där är det ju kallt.
- Jo, det förstås. Fast till australien flyger vi nog inte i alla fall.
- Nä för det är långt långt bort.

1 kommentar:

KusinH sa...

Jag vill också flyga till Autiralien!! Ska ni till fjällen nu i vinter?
Kram KusinH