tisdag, maj 05, 2009

Tjocka biblar

Vår dotter har fått en bibel. De yngstas bibel heter den. Vi tittade i den häromdagen.
- Titta va tjock min bibel är, sa hon.
- Vänta så ska jag visa dig min bibel, sa jag.
Jag tog fram min och visade henne.
- Min är också tjock, fast det är bara text i min. Du har ju fina bilder i din.
- Ja det har jag, fast din är tjockare.
- Jo det kanske den är.
- Var är pappas bibel?
- Jag vet inte var hans bibel är.
- Men är den tjockar eller tunnare än min?
- Det är nog lika tjock som min, svarar jag.
- Jaha...säger hon lite besviket.
- Fast kanske är din lite tjockare än pappas, säger jag då, eftersom jag vet att vi nog inte kommer leta upp pappas bibel.
- Det är den nog.
När vi sen sitter vid matbordet idag säger hon till pappa
- Var är din bibel pappa?
- Jag vet faktiskt inte var den är.
- Fast du måste ha en eftersom vi fick våra samtidigt säger jag.
- Ja det finns nog någonstans, säger han.
Då säger vår dotter.
- Jaha, då får vi se om den kommer fram någon gång.
- Ja det får vi göra svarar vi.

Inga kommentarer: