torsdag, maj 21, 2009

Delikatesser för en ettåring

Idag har lillebror ätit sten, maskrosor, grus, gräs, avacadoskal och säkert något mer som vi inte uppmärksammat. Tilläggas skall att han inte svalde någon sten eller något avacadoskal, men de andra delikatesserna kan nog ha slunkit ner. Det gäller verkligen att vara alert nuförtiden, en ettårings snabbhet är i klass med leopardens.

Annat spännande som hänt idag
- Min sambo körde på en kryddburk innhållandes små dockkläder med gräsklipparen. Glas och vissa söndertrasade kläder var inte det lättaste att plocka upp från gräsmattan.
- Jag själv glömde min mobil och hemnycklar i våra kompisars trädgårdsbuskar då min dotter prompt skulle kissa utomhus. Som tur var kom jag efter visst tankearbete ihåg att jag lagt dem där, annars hade vi nog kunnat letat ihjäl oss efter dom....
- Ur en treårings perspektiv var en bland de spännande sakerna idag att hon såg en tvestjärt ute i trädgården

Inga kommentarer: