söndag, maj 10, 2009

Hej det är jag som är lillebror


Hej. Det är jag som är lillebror. Och nedan följer min 10-i-topp lista för tillfället
10. Rota i lådor, vilka som helst, badrum, skrivbord, kökslådor, you name it and I'm there! Bäst är dock skrivbordslådan. När ni läser nummer ett förstår ni varför.
9. Kasta och rulla bollar, helst studsbollar, dom kan man kasta iväg, så studsar dom helt oregelbundet och oväntat, asroligt.
8. Bananer. Dessa kan proppas in i munnen, med hela handen, det gör inget att hälften kommer utanför, för då blir det bananmos och moset kan sedan ramla ned på bordet framför som sedan går att lassa in i munnen. Kanske kan kallas för någon form av idissling.
7. Toapapper. Vet ni hur små bitar man kan smula sönder toapapper i? Det vet jag, och mamma.
6. Storasysters potta. Väldigt intressant. Sist la jag en av mina pennor (när ni läser nummer ett förstår ni varför jag har pennor) i pottan. När den var fylld av något gult.
5. Stengången framför vårat hus. Jättesmå goda stenar. Vet inte vilken färg som är godast. Kanske dom som är lite vita och ser ut som diamanter, det säger min syster att dom är i alla fall.
4. Sandlådor. Där kan jag hälla sand i skorna, under tröjan, i öronen, i munnen och innanför blöjan. Tur att jag inte har så många tänder ännu säger mamma, för då knastrar det ju inte så farligt mellan dom.
3. Kameran. Ny på listan. Det är ju aproligt att se på sig själv i det lilla fönstret på baksidan av den. Undra hur jag kom in där.
2. Sjunga och dansa. Jag dansar bäst till Mamma Mia. Vilket också är den låten som min syster sjunger oftast. Men jag gillar bäst att sjunga "Var är kyrkan". Min mamma säger att jag minsann kan knäppa mina händer men att jag inte kan säga mamma. Fast varför behöver jag säga mamma, hon hänger ju alltid runt mig ändå.
1. Pennor!!! I alla dess former. Helst med kork. För dom kan man dra av, rita med på golvet, sedan sätta på korken igen. Det kan göras om och om igen. Fast man blir avbruten hela tiden av någon som gång på gång ropar. "Inte rita på golvet, bara på papper". Plus att kork-pennorna försvinner snabbt ur handen och istället får man en tråkig färgblyertspenna. UTAN KORK!!!! Inte alls lika roligt, men det får gå. Rita lite på golvet. Blir inte lika snyggt. Kan lika väl rita på det vita pappret då.

Inga kommentarer: