måndag, maj 18, 2009

Se morgon och se kväll

Jag hade mina glasögon på mig på morgonen. När vi allihopa, min dotter, lillebror och jag skulle sätta på oss våra kläder, sa min dotter
- Men jag vill också ta på mig glasögon.
- Då får du ta dina solglasögon.
Hon hämtade dom och tog på sig dom.
- Så nu är jag färdigpåklädd.
- Snyggt! Men blir det inte lite mörkt.
- Jo, nu blev det som kväll.
- Jasså det bidde kvällen, jag skrattade lite.
- Ja....du ser morgon i dina glasögon och jag ser kvällen i mina, säger hon lite eftertänksamt.
- Ja så kan man ju säga, svarar jag.
- Fast jag ska nog inte ha mina, jag ska se morgon jag också.
- Ja det är nog kanske lättast, säger jag.
Så sätter vi oss och äter frukost och tittar ut på morgonen utanför.

Lillebror kan förövrigt charma vem som helst med sin dans, han är helt outstanding på att rocka loss till bla Mamma Mia. Det är som om han är född till att bli koreograf. En bagare och en koreograf, det är det vi har i vår barnkammare hemma.

Inga kommentarer: