tisdag, maj 05, 2009

Mellanlagom

Igår kväll fick jag klippt både lillebror och storasyster. Lillebror fick ett äpple att gnaga på medan han var fastspänd i barnstolen. Han hade med andra ord inte så mycket val, han blev klippt antingen han ville eller inte. Med storasyster var det värre. Jag skulle inte klippa, och vi skulle inte leka frisör. Till slut gav jag upp och körde med mutknepet. En bulle. Och så blev det. En klippning mot en kanelbulle.
Efteråt var det baddags. Sedan pyjamas på. Eftersom vi för tillfället ligger milvis efter med tvätten fanns ingen ren pyjamas till storasyster. Min sambo letade i lådorna och hittade ett par mjuka byxor och en t-shirt.
- Kan du prova dom här och se om du kan ha dom, sa han till vår dotter.
Hon tar på sig byxor och tröja. Hon springer omkring och grejar en stund när hon sen säger
- Dom är för små, byxorna.
- OK ta av dig dom så hittar vi ett par andra, säger min sambo, vi få ge dom till lillebror.
- Eller tror du pappa kanske kan ha dom, skojar jag.
Hon tittar på mig, och skrattar lite
- Nää han kan inte ha dom. Allt som är för små får lillebror och allt som är för stort får pappa ha. Och det som är mellanlagom det kan jag ha.
- Precis, så är det ju, säger jag.

1 kommentar:

Annika sa...

Agnes du måste lägga dig i tid!