tisdag, februari 02, 2010

Städskåpsgömstället

  Hej, lillebror här. Jag har ett gömställe. I vårt städskåp. Det är precis lagom för mig att sitta ner därinne. Fast jag kan inte riktigt stänga dörren, för mina fötter är i vägen. Hit kan jag springa när mamma till exempel försöker ta på mig mina strumpor. Eller när hon vill byta blöja på mig. Eller när hon vill att jag ska städa upp alla små små legobitar jag hällt ut över köksgolvet. Det är då, när hon springer efter mig som det är som allra bäst att krypa in här. Det som inte är bra med mitt gömställe är att det är upptaget ibland. När mamma eller pappa varit ordningssamma och ställt tillbaka dammsugaren på sin riktiga plats. Fast eftersom vi i tid och otid behöver dammsuga, speciellt i köket när jag ätit, så står dammsugaren faktiskt inte på sin plats så himla ofta. Och då får jag mitt gömställe för mig själv !
Posted by Picasa

Inga kommentarer: